شرکت انیمیشن سازی پیکسار

رمز و راز موفقیت شرکت انیمیشن سازی پیکسار

4,184

مقدمه ای بر شرکت انیمیشن سازی پیکسار

در سال های اخیر شرکت انیمیشن سازی پیکسار با بهره برداری از ابزار های پیشرفته و تکنیک های نو و تازه موفق شده است نام خود را در صدر شرکت های موفق در زمینه انیمیشن سازی مطرح کند.

شرکت انیمیشن سازی پیکسار

در شرکت انیمیشن سازی پیکسار موارد زیادی دستخوش تغییر شده است. تکنولوژی و همین طور فناوری و تحقیقات عمیق که قبل از تولید انیمیشن انجام پذیرفته، باعث شده است که این استودیو بتواند محصولاتی با این کیفیت تولید کند.

اگرچه پیکسار همواره در صنعت انیمیشن سازی جهان به عنوان یک غول انیمیشنی شناخته نمی شد، اما دیری نپایید که این شرکت توانست نام خود را در این عرصه، هم طراز شرکت های درجه یک همچون دیزنی قرار دهد. اگر به سال 2004 بر گردیم، مشاهده می کنیم که بسیاری از نرم افزار های استفاده شده در این شرکت توسط یک تیم بسیار کوچک از هنرمندان عرصه انیمیشن نوشته شده بود. اما مدت زیادی طول نکشید که آن ها توانستند برند خود را به عنوان یک برند مشهور عرضه کنند و درست 14 سال بعد پیکسار که به عنوان یک “start-up” کوچک شکل گرفته بود، توانست به بخش بسیار عظیمی از شرکت معروف Walt Disney تبدیل شود.

از بین بردن موانع دیجیتال

شرکت انیمیشن سازی پیکسار از زمان تولید اولین فیلم انیمیشنی خود تا کنون، توانسته انمیشن های زیبایی را تولید کند که هر کدام به نوعی موانع موجود دیجیتالی که پیش تر غیر ممکن بود را از بین برده است و در واقع توانسته به آن ها جامه ی عمل بپوشاند. از شبیه سازی بدن خز نمای کاراکتر Sulley در انیمیشن “کارخانه هیولا ها” و یا به وجود آوردن منظره بسیار زیبایی از آب در انیمیشن “در جستوجوی نمو” گرفته تا پخت و پز غذای هایی که دهان آدم را آب می آورند در انیمیشن زیبای “Ratatouille“.

پیشنهاد مطالعه  پایان عصر یخبندان: مروری بر آثار استودیوی بلو اسکای (قسمت اول)

 هر فیلمی که در جدول تولید شرکت پیکسار قرار می گیرد، استاندارد های جدیدی را شامل می شود. و همچین افزایش سطح تکنولوژی را برای فیلم های بعدی تحت تاثیر قرار می دهد. چگونه آن ها چنین انیمیشن زیبا و بی نظیری را تولید می کنند؟ راز موفقیت شرکت انیمیشن سازی پیکسار در چیست؟ در اینجا ما نگاهی به برخی از این تکنیک ها، فناوری ها و ابزار هایی می کنیم که به ساخت انیمیشن های 3 بعدی  محبوب ترین شرکت انیمیشن سازی کمک کرده است.

نوپردازی های فوق العاده

شرکت انیمیشن سازی پیکسار

پیکسار از روش نوپردازی نقطه در انیمشن های خود سود می برد، به عنوان مثال یکی از انیمیشن هایی که از روش نقطه ای نور در آن استفاده شد ” کارخانه هیولا ها ” بود. پوست شاداب، سطوح بافتی زیبا و اثرات نور پردازی چشم گیر به تجربیاتی تبدیل شدند که به قسمت بعدی این انیمیشن پیویستند.

شرکت پیکسار برای محاسبه بازتاب نور از یک سطح به سطح دیگر و البته با توجه به محیط از الگوریتم های فیزیکی خاصی بهره می برد و یگ گروه از متخصصین این امر برای این محاسبات قرار داده است. این چنین بازتاب نور باعث مس شود که انیمیشن تولید شده بسیار طبیعی، زیبا و چشن نواز باشد. انیماتور ها در حال حاضر می توانند شات ها و صحنه های خود را در حالی انیمیت کنند که نورپردازان تمامی زرق برق نوپردازی لازم برای بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت اثر را در اختیار آنان قرار می دهند. در حال حاضر نور پردازی جهانی و همینطور USD ( در این مورد در ادامه صحبت خواهیم کرد.) در تولیدات شرکت پیکسار استفاده می شود که نمود آن را می توان در داستان اسباب بازی های 4 که درسال 2019 تولید می شود مشاهده کرد.

پیشنهاد مطالعه  دور دنیا با انیمیشن؛ بررسی جشنواره بین المللی انیمیشن

Universal Scene Description (USD)

شرکت پیکسار در راستای اهداف کلی خود دست به تولید نرم افزار رایگان و البته لایه باز (Open-Source) برای علاقه مندان صنعت انیمیشن سازی زده است. این نرم افزار فوق العاده که استاندارد های جهانی انیمیشنی را در خود جای داده است به علاقه مندان این حوزه کمک خواهد کرد پیچیدگی های خاصی را در یک صحنه ایجاد کنند و همچنین این امکان را در اختیار متخصصان زیادی قرار می دهد که ایده ها و علایق خود وارد عرصه انیمیشنی کنند. از دیگر مزیت های USD این است که نورپردازان می توانند بر روی کاراکتر های یک انیمیشن کار کنند، همانطور که یک انیماتور می تواند بر روی همان صحنه و کاراکتر انیمیت خود را انجام دهد. استیو می یکی از اعضای ارشد پیکسار در این مورد این طور بیان می کند: استفاده از USD روز به روز در حال افزایش است و این افزایش فقط به صنعت ما مربوط نمی شود، چون USD به ما اجازه می دهد با توجه به گستردگی مقیاسی که وجود دارد به طور همزمان  توانایی های بسیار پیچیده تری را در اختیار ما قرار می دهد.

رندر من (Render Man)

شرکت انیمیشن سازی پیکسار

یکی دیگر از نرم افزار هایی که از طرف شرکت پیکسار ارائه شده، نرم افزار رندر من می باشد. نرم افزار رندر من بعد از ساخت انیمیشن Finding Dory که در سال 2016 توسط پیکسار منتشر شده است، بروز رسانی ها و قابلیت های ویژه ای به موتور قدرتمند رندرمن اضافه گردید که شرکت پیکسار تصمیم گرفت در قالب یک نسخه جدید آنها را معرفی کند. به گفته استیو می: در این نسخه متریالهای قبلی Renderman نیز بهبود یافته اند و به برخی از آنها پارامترهایی اضافه شده است. به عنوان مثال PxrDirt یک pattern جدید است که میتواند در بخش Map ها از آن استفاده نمایید. همچنین در Renderman 21 منابع نوری بهینه شده اند و فیلترهای جدیدی به آنها اضافه شده است. سیستم نوری از اول نوشته شده و الگوریتم های پردازش نوری آنها کاملا بهینه و جدید شده است و اکوسیستم نور و شیدرها در این موتور به بهترین حالت ممکن رسیده است.

پیشنهاد مطالعه  شخصیت ها در داستان | نکاتی از داستان نویسی ( قسمت دوم )

انیمیشن کوتاه “Presto”

شرکت انیمیشن سازی پیکسار

کمپانی پیکسار در راستای سنت معمولش پیش از اکران آثار بلند خود یک انیمیشن کوتاه را به نمایش می‌گذارد که از بین آن‌ها می‌توان Piper ،Sanjay’s Super Team و Day & Night اشاره کرد. انیمیشن کوتاه Presto نیز جزء همین دسته محسوب می‌شود که پیش از انیمیشن تحسین‌شده WALL-E بر روی پرده سینما‌ها به نمایش در‌آمد. سیستم شرکت پیکسار به طور انحصاری برای اولین بار در انیمیشن Brave مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به بعد در هر پروژه پیکسار استفاده شده است. استیو می در این باره می گوید: Presto به عنوان سر برای سایر انیمیشن هاست و بهترین سیستم ارائه شده برای ساخت انیمیشن است. این سیستم به خوبی امتحان خود را در صحنه های پیچیده پس داده است. انیمیشن های Incredibles 2 و Coco  نمونه هایی از این سیستم می باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست

لطفا صبر کنید