برای کسانی که به صنعت انیمیشن و فیلم های انیمیشنی علاقه دارند انیمه کلمه آشنایی است. اما شاید برایتان سوال باشد که تفاوت آن با انیمیشن چیست؟ انیمه در واقع کلمه ای است که ژاپنی ها برای تمام محصولات انیمیشنی در هر قالبی مثل فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، سریال و … به کار می برند. ولی در خارج از کشور ژاپن این کلمه به انیمیشن هایی که در کشور ژاپن یا با همکاری ژاپنی ها ساخته شده باشد اطلاق می شود. که نشان دهنده ی تمایز به خصوص انیمیشن های ژاپنی با دیگر تولیدات انیمیشنی است.
امروزه انیمه به سبکی از انیمشین تبدیل شده. سبکی که ژاپنی ها برای تولید انیمیشن استفاده می کنند. و ممکن است که حتی بعضی از آن ها کاملا مستقل از ژاپنی ها تولید شوند. البته این نوع نامگذاری منتقدانی هم دارد. هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) یکی بزرگترین کارگردن های آثار انیمه، عقیده دارد این نوع نامگذاری باعث ویرانی صنعت انیمیشن ژاپن می شود. زیرا انیماتورهای بدون انگیزه ولی پرکاری که با تکیه بر کلیشه های موجود از یک شخصیت کارتونی ثابت با استفاده از ویژگی های چهره و اغراق در حواس حرکتی طراحی میکنند اما عمق، کمال، احساس یا فکر در کار آنان دیده نمیشود. (اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره میازاکی و کارهای اون داشته باشید میتوانید به مقاله آشنایی با استودیوی جیبلی سر بزنید و مستند قلمرو رویاها و دیوانگی رو ببینید.)
با وجود اینکه انیمه های هر طراح و هر استودیو با دیگران متفاوت است. اما طراحی های رنگارنگ، شخصیت های پر جنب و جوش و تم فانتزی از خصوصیاتی است که در اکثر انیمه ها وجود دارد. انیمه ها ترکیبی از فرآیند داستان گویی ایده آل، هنر های بصری، شخصیت پردازی و تصاویر سینمایی و هر نوع دیگری از تصویرسازی هستند. انیمه ها تمرکز کمتری روی انیمت واقعی حرکت ها دارند و بیشتر تمرکز آن ها روی تصویر واقعی و سینمایی است. به همین خاطر از افکت های فیلمبرداری مانند پن کردن، زوم کردن، قاب بندی و زاویه های دوربین به خوبی استفاده می کنند. انیمه ها در ابتدا با دست کشیده می شدند که باعث می شد تا تفاوت زیادی با واقعیت داشته باشند. طراحان انیمه از این فرصت استفاده کردند و با انتخاب داستان خیالی و افسانه ای برای مخاطبان فرصتی پدید آوردند تا از واقعیت فاصله بگیرند و در دنیای خیال غرق شوند.
تکنیک های ساخت انیمه
انیمه هم مانند یک انیمیشن معمولی دارای بخش هایی مانند استوری بورد، طراحی شخصیت و طراحی روی طلق است. هنرمندانی مثل نبورو اوفوجی ( Noburō Ōfuji) از تکنیک های مثل استاپ موشن و طراحی روی تخته سیاه در ساخته های خود استفاده کردند. بیشتر این روش های متفاوت در انیمه های مستقل و کوتاه استفاده شد و هیچگاه در بدنه ی این صنعت مورد استقبال قرار نگرفت.
در دهه ی 1990 ورود کامپیوتر ها باعث شد تا صرفه جویی بیشتری در هزینه و زمان صورت گیرد. روح درون پوسته (Ghost in the Shell) و شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke) اولین فیلم هایی بودند که با ترکیب تصاویر کامپیوتری و روش های سنتی تولید شدند. در همین سال ها فوجی فیلم (Fuji film) بزرگترین تولیدکننده ی طلق نیز اعلام کرد که دیگر طلق تولید نخواهد کرد و تولیدکنندگان انیمیشن باید از طلق های وارداتی استفاده کنند. این دلیل خوبی بود تا استودیو ها به سمت تولید انیمه با استفاده از فناوری دیجیتال حرکت کنند.
تا پیش از ورود کامپیوتر، همه ی انیمه ها با روش سنتی و طراحی فریم به فریم تولید می شدند. با این تفاوت که کی فریم های کمتری نسبت انیمیشن های دیگر داشتند ولی فاصله ی بین کی فریم ها طولانی تر بود. استودیو های انیمشن سازی ژاپنی روش های مختلفی برای کاهش هزینه و زمان تولید ابداع کرده بودند. برخلاف دیزنی که زمان و تمرکز زیادی بر روی واقعی به نظر رسیدن حرکت ها می گذاشت، انیمه ها تاکید بیشتری بروی کیفیت نقاشی ها داشتند و با استفاده از تکنیک هایی که ابداع کرده بودند زمان کشیدن حرکت های تکراری را کمتر کنند. حتی بعضی از این تکنیک ها علاوه بر کاهش زمان ارزش هنری نیز داشتند.
تصاویر زمینه ی در انیمه ها بیشتر برای ایجاد توهم سه بعدی و کمک به فضا سازی داستان مورد استفاده قرار می گیرند. هر چند در بیشتر مواقع داستان های آن در دنیا های خیالی اتفاق می افتد اما گاهی از آن ها در مکان های کاملا واقعی روایت می شوند. انیمه ها قبل از صدا گذاری ساخته می شوند در حالی که در برای تولید انیمیشن های هالیوودی ابتدا صدابرداری انجام می شود تا انیمیت لب ها بر اساس آن صورت گیرد.
شخصیت ها در انیمه
تناسب های بدن شخصیت های انسانی انیمه ها به طور دقیق تناسب های بدن انسان در واقعیت را منعکس می کند. ارتفاع سر مبنای تناسب اندام در طراحی شخصیت ها است. قد ها می تواند بسیار متفاوت باشد ولی قد یک شخصیت معمولی هشت یا هفت برابر اندازه ی سر آن شخصیت است. طراحان گاهی اوقات تغییرات عمدی به ابعاد بدن شخصیت ها می دهند. دلیل این کار ایجاد شخصیت های فوق العاده تغییر شکل یافته است. شخصیت هایی که بدن بسیار کوچکتر از سر خود دارند و یا قد بسیار کوتاهی دارند. بعضی از آثار انیمه هم این تناسب ها را کاملا به هم می زنند و شخصیت های کاریکاتوری دارند.
یکی از ویژگی های بارز شخصیت های انیمه اغراق بیش از حد در اندازه ی چشم ها است. این شخصت های معمولا با چشمان بسیار درشت به تصویر کشیده می شوند. ریشه این نوع طراحی به شخصیت بتی بوپ (Betty Boop) در انیمیشن های هالیوود بر می گردد. اوسامو تزوکا (Osamu Tezuka) با تاثیر گرفتن از این انیمیشن ها شروع به ساخت انیمیشن های خود کرد. او اولین کسی بود که در ژاپن اقدام به تولید انیمیشن هایی با این حجم عظیم کرد. به همین دلیل او را پدر انیمه ژاپن می دانند. و نقش او در تاریخ انیمیشن ژاپن بسیار پر رنگ است. شخصیت های تزوکا هم مانند بتی بوپ چشمان درشتی داشتند. او با استفاده از این چشمان درشت در آثار خود توانست طیف وسیعی از احساسات انسانی را به تصویر بکشد. دیگران با الهام گرفتن از کار های او این سنت را ادامه دادند. اگرچه همه ی انیمه ها هم این گونه نیستند مثلا در آثار هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) چشم ها واقعی تر ترسیم شده اند. یکی دیگر از ویژگی های شخصیت های انیمه مو های آن ها است. بعضی از شخصیت ها مو های غیر طبیعی، رنگارنگ با مدل های خاصی دارند. برای تاکید بیشتر روی حرکت و یا احساس شخصیت حرکت مو ها در انیمه با چاشنی اغراق همراه می شود.
گاهی در انیمه ها برای بیان بعضی از احساسات از تصاویر و نماد هایی اغراق شده در چهره شخصیت ها استفاده می شود. برای مثال خطوطی منحنی روی پیشانی برای بیان ناراحتی استفاده می شود. شخصیت های مذکر در مواجهها با زنان زیبا دچار خونریزی بینی میشوند، قطره عرق درشتی روی سر شخصیت های شرمزده ظاهر میشود. از دیگر ویژگی های شخصیت پردازی این سبک خاص انیمیشنی است.
ژانر های انیمه
به طور کلی انیمه بر اساس مخاطبین آن ها طبقه بندی می شوند. که از مهم ترین گروه های آن می توان به انیمههای مربوط به کودکان یا کودومو (kodomo)، انیمههای مختص پسران یا شونن (shōnen) و انیمههای مختص دختران یا شوجو (shōjo) اشاره کرد. البته گروه های دیگری مانند سینین (Seinen) و جوسی (Josei) هم وجود دارد که بیشتر مخاطبین آن را افراد بزرگسال تشکیل می دهند. این انیمهها که دارای داستان های پیچیده تر و با اکشن کمتری همراه هستند.
کودومو (kodomo)
هدف این گروه از انیمهها بیشتر کودکان زیر 10 است. از معروف ترین آثار این ژانر می توان به سلام کیتی (Hello Kitty) ، پوکمون (Pokémon) واقتباس هایی از آثار بزرگ ادبی جهان اشاره کرد. در این انیمه ها بیشتر مطالب مربوط به تاکید بر خانواده و دوستان، مطالب آموزشی و انتخاب مسیر درست در زندگی است. با این که این انیمهها بیشتر برای کودکان ساخته می شوند اما گاهی مواردی خشونت نیز در آن وجود دارد که این مساله در ژاپن پذیرفته شده است.
شونن (shōnen)
با اینکه مخاطبان انیمههای شونن طیف زیادی را شامل می شوند ولی به صورت خاص برای پسران 11 تا 18 سال تولید می شوند. محتوای این انیمهها پر از زد و خورد و ماجراجویی است. در بیشتر داستان های آن روی قابلیت های فردی قهرمان و درگیری های شخصی نوجوانان در آن سنین معطوف می شود. و به مواردی از قبیل فداکاری برای خانواده و دوستان و ارزش های اخلاقی می پردازد.
شونن ها دارای سبک های متفاوتی هستند یکی از سبک های محبوب آن رقابت کاراکترها در یک رشته ورزشی است. مجموعه کاپیتان سوباسا که در ایران با نام فوتبالیست ها شناخته می شود، یکی از معروف ترین انیمه های شونن در سبک ورزشی است. از دیگر سبک های شونن می توان به هنر های رزمی، ربات ها، علمی و تخیلی، وحشت و اسطوره ای نام برد.
شوجو (shōjo)
انیمههای شوجو برای دختران گروه سنی 11 تا 18 سال تولید می شود. داستان انیمه های شوجو اغلب تمرکز بر روی روابط احساسی و رومانتیک انسانها دارد و برخلاف انیمههای شونن کمتر حادثه درون آن ها به چشم میخورد، اما این نوع انیمهها هم میتوانند در سبک های علمی–تخیلی، ورزشی، درام و ترسناک هم باشند.
از معروف ترین انیمه های شوجو می توان به سیلر مون (Sailor Moon)، شوالیههای جادویی (Magic Knight Rayearth)، کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)، فروتس بسکت (Fruits Basket)، نانا (Nana)، ومپایر نایت (Vampire Knight) و گل دیواری (The Wallflower) اشاره کرد.
امروزه انیمه سبک منحصر به فردی در طراحی و انیمیشن تبدیل شده است. آثار زیادی در تمام نقاط دنیا با استفاده از این سبک تولید می شوند. که نشان دهنده محبوبیت روز افزون آن است. این محبوبیت به قدری افزایش داشته که به یکی از نمادهای فرهنگ ژاپنی و آسیای شرقی تببدیل شده است.
45 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
2 فروردین, 1403
سلام من یکی از بینندگان پرترافت انیمه هستم و یه جورایی اتوکو به حسابم میام! من از کوچکی بسیار زیاد نگاه انیمیشن کردم مثلا دختر کفشدوزکی و سیندرلا و بسیار انمیشن های زیاد و بهد از انیمیشن شروع بع انیمه کردم اولین انیمه توی عمرم نارتو شیپودن بود و بعدی اتک ان تایتان. و ججتسو کایسن و هایکیو و هشتادو شش
وبسیار از انیمه های خیلی پر طرفدار به نظر من اگه میخام سازندهی یک انیمه بشم اول باید از کجا شروع کنم چون علاقیه زیادی به کشیدن انیمه دارم مثلا تا حالا انیمه های که بهتون گفتمو کشیدم ولی دو ست دارم انیمه هایجالب وتنز و ترند و. بکشم؟! و سازندهی انیمه بشم!😄 امید وارم که به سوال هام پاسخ رو راستو بدید تشکر!
2 فروردین, 1403
انیمه
27 تیر, 1402
انیمه های امروزی کاملا از واقعیت جدا هستند. شخصیت ها کاملا غیرواقغی بخصوص افراد که ژاپنی هستند. هیچ تناسبی به چهره اونها و چهره یک ژاپنی وجود نداره. بعضی از اینمه از نظر محتوا بیش از حد سیاه و تاریک ساخته میشه. از نظر داستان، عنصر خیال در انیمه های جدید بسیار بیشتر به چشم می خوره. البته در بین انیمه ها چند کار قابل توجه و خوب هم وجود داره
10 اردیبهشت, 1402
انیمه های شونن اصلا مخصوص پسرا نیست خب چجوری بگم شاید دمورد انیمه های کودومو حق با شما باشد ولی در مورد انیمه های شوجو و شونن اصلا مسأله این نیست که برای دخترا تولید شده یا پسرا موضوع شخصیت اصلی انیمه هستش
24 مرداد, 1401
سلام راستش من ازبچگی تا بحال کارتون و انیمیشن زیاد دیدم،اونارو خوب میشناسم،یکی دوسالی هم هست که شروع به دیدن انیمه کردم،خصوصا از ناروتو و بسکتبال کوروکو و اکادمی قهرمانانه من و حمله به تایتان و شاهزاده تنیس و هایکیو خیلی خوشم اومده،راستش اوایل میدیدم که شباهت با انیمیشن زیاد داره ولی تفاوت هم دیدم که داره،سرهمین تفاوت ها فکرمیکردم که انیمه از انیمیشن بطور ناکامل(نه صددرصد)جداست و خودش سبک خودشو تاحدود زیادی داره،ممنون بابت اطلاعات خوبتون،الان فهمیدم که انیمه سبکی از انیمیشنه حتی با وجود تفاوت هاشون تو ی داستانای پیچیده و شخصیت پردازی و اولویت سنی و طراحی و ژانر و این حرفا
26 مرداد, 1401
خوشحالیم به یک دغدغه ذهنیتون پاسخ دادیم
بدرخشید
2 مرداد, 1401
سلام من یکی از علاقه مندان انیمه هستم و الان پنچ سال است انیمه های ژاپنی میبینم و با اینکه 17 سالم است از دیدن انیمه خسته نمیشم انیمه مفهوم بهتر زندگی کردن را میآموزند من یک سوال داشتم من به مانگاکا شدن خیلی علاقه دارم و معدل سال نهم 19 شده به نظر شما باید اول چیکار کنم تا در ژاپن به یک مانگاکا تبدیل بشم و بابت سایت خیلی خوبتون ممنونم
28 دی, 1400
سلام یعنی میشه گفت پاندای کونگ فو کار یه نوع انیمه هست
28 دی, 1400
سلام دوست خوبم
توی مقاله بالا توضیح دادیم علاوه بر ویژگیهای ظاهری در طراحی، انیمه هم از نظر محتوایی و روال داستان گویی هم سبک و سیاق خاص خودشون رو دارن.
انیمیشن پاندای کونگ فو کار با اینکه در فضای فیلمهای رزمی شرق آسیا قرار داره اما کاملا از نظر محتوایی الگو گرفته از سینمای هالیووده و بیشتر به اون سمت گرایش داره.
28 شهریور, 1402
نه اصلا پاندای کونگ فو کار مخصوص بچه ها است و اصلا ایننه به حساب نمیاد
24 دی, 1400
سلام خیلی مطالب و دورههای عالی دارید و بابت ترجمه و آمادهسازیشون ازتون ممنونم.
لطفا اگر براتون مقدوره مقالات بیشتری درباره انیمه بذارید و پشت صحنههاشونو هم با ترجمه فارسی قرار بدید. کانال یوتیوب کرانچی رول پشت صحنه تولید چند انیمه رو آپلود کرده خیلی دوست دارم توی سایت شما هم با ترجمه فارسی ازشون بهرهمند بشیم.
باز هم تشکر میکنم بابت سایت عالیتون.
26 دی, 1400
سلام
ممنون از نقطه نظرتون، به دوستان مربوطه این پیام شما منتقل میشه.
25 آبان, 1400
چه عجب یکی فهمید
11 آبان, 1400
انیمیشن هایی مثل فاینال فانتزی ۷ : advent children complete و شمشیر پادشاه : فاینال فانتزی و سری فیلم های رزیدنت اویل ، انیمه است ؟
11 آبان, 1400
انیمیشن هایی مثل فاینال فانتزی ۷ : advent children complete و شمشیر پادشاه : فاینال فانتزی و سری فیلم های رزیدنت اویل ، انیمه است ؟
24 شهریور, 1400
سلام می تونم بپرسم چرا CG استفاده شده در انیمه ها به شدت ضعیف تر از نمونه های غربی هست؟ دلیلش وقت کمی هست که دارن یا نبود استعداد؟
27 شهریور, 1400
سلام به شما
دلیلش هیچ کدوم از این مسائل نیست و این به دلیل سبک کارشون هست.
ذات انیمه ها همچین کیفیتی رو می طلبه
23 شهریور, 1400
چرا حق میگی اسلا انیمه و انیمیشن چیزای متفاوتیت😒😒😒
2 شهریور, 1400
ببخشید یه سوال از نظر شما دیدن انیمه برای بچه هایی تو سنین 15 و اینطورا مشکلی نداره ؟
28 تیر, 1400
باسلام من هم انیمه ها رو میکشم
خیلی ازشون خوشم میاد
قشنگن
خیلی خیلی زیبا
23 تیر, 1400
الان تمام انیمیشن های بتمن انیمه هست دیگه درسته؟
23 تیر, 1400
با توجه به توضیحاتی که داده شده انیمه ها سبک خاصی از انیمیشن های دو بعدی هستند که علاوه بر ویژگی های مشترک در شخصیت پردازی و داستان گویی، ویژگی های مشترکی در ظاهر و سبک طراحی هم دارند. اما تا جایی که بنده اطلاع دارم انیمیشن های بتمن انیمیشن های دو بعدی با تکتنیک انیمیت فریم به فریم هستند و تا اینجا با انیمه ها اشتراکاتی دارند اما در خصوصیات مهمتر و اساسی از سبک طراحی و داستان گویی و شخصیت پردازی فاصله زیادی با انیمه ها دارند که باعث میش جزء این دسته بندی به حساب نیایند.
16 تیر, 1400
مثلا برای ساخت انیمه های قدیمی برای مثال بابالنگ دراز تنها نقاشی بکار رفته یا از برنامه های کامپیوتری هم کمک گرفته شده؟اگه گرفته شده چه برنامه ای خوب هست؟!
17 تیر, 1400
توضیحاتی که در آموزشی به نام “انیمیشن برای تازهکارها” داده میشه مفصل و کامل هست
میتونید ابهاماتتون رو با دیدن این آموزش برطرف کنید
بازم سوالی بود درخدمتیم
16 تیر, 1400
سلام و عرض ادب خدمت شما
آقا من هنر نقاشی و طراحی فوق العاده ای دارم و خیلی دوست دارم انیمه بسازم اما نمیدونم از کجا باید شروع کنم
مثلا انیمه ای مثل بابالنگ دراز آیا نقاشی به تنهایی کافیه یا مثلا بعد از اینکه نقاشی ها رو تموم کردم چطور باید کنار هم قرارشون بدم
خواهشا اگه میتونید راهنماییم کنید
17 تیر, 1400
سلام دوست خوبم
روشهای مختلفی برای ساخت انیمیشن وجود داره که همشون خروجی اونچیزی که شما به عنوان انیمیشن میبینید رو دارن
از طرفی سبکهای مختلفی هم وجود داره؛ که انیمه میشه گفت یه سبک از انیمیشن هست که با کمک برخی از این روشها ساخته میشه که باید توسط تیم تولید انتخاب بشه
مثلاً همین الان هم هستن گروههایی که انیمه رو، دستی نقاشی میکشن و یا گروههایی که توی کامپیوتری و به صورت دیجیتال این کار رو میکنن؛ یا حتی تیم هایی که تلفیقی کار میکنن
برای اینکه با روشهای ساخت انیمیشن، سبکهای اون، نرمافزارهای بخصوصش و نکات مهم و اولیه آشنا بشین؛ نوشیکا یک دوره آموزشی به نام “انیمیشن برای تازهکارها” رو آماده کرده تا به مسیر شما برای ورود به دنیای انیمیشن رو براتون روشنتر بکنه
حتماً یک نگاه بهش بندازین
8 تیر, 1400
خیلی خوب بود و مفید بودن
8 تیر, 1400
ممنون از شما
1 تیر, 1400
یه جا رو اشتباه رفتی
معروف ترین انیمه شونن در واقع سری دراگون بال هست
درسته داخل ایران معروف نیست ولی داخل کشور های خارج ایزان بنیان گذار ژانر شونن دراگون بال به حساب میاد
18 خرداد, 1400
سلام . فیلم Jiang Ziya (جیانگ زیا) انیمه است یا انیمیشن ؟؟؟
به نظر من انمیه در قالب سه بعدیه چون دقیقا خیلی از ویژگی های انیمه رو داره
سبک داستانش – استوری برد – انیمت (مخصوصا انیمت مو و لباس) – مدل طراحی کاراکتر (مخصوصا فرم صورت و چشم و مو ) و… برخی از شباهت های این فیلم به انیمه است ، فقط با این تفاوت که با نرم افزار های سه بعدی ساخته شده
28 بهمن, 1401
سلام jiang ziya دونگهوا هستش ، چینی هستش و طراحی شخصیتاش با انیمه های ژاپنی فرق میکنه و معمولا سه بعدی هست بر خلاف انیمه های دو بعدی ژاپنی و دونگهوا ها مثل انیمه ها ژانر های مختلف نداره و فقط تمرکز ش روی افسانه های قدیمی چینیه.، در کل انیمه گسترده از دونگهوا ها هست و من انیمه های ژاپنی رو ترجیح میدم.
28 بهمن, 1401
سلام، اینی که شما گفتید دونگهوا هست. دونگهوا سه بعدی هست برخلاف انیمه های دو بعدی ژاپنی و دونگهوا یعنی انیمه های چینی و طراحی شخصیت هاش با انیمه یه مقدار فرق داره و مثل انیمه های ژاپنی ژانر های زیادی نداره و فقط در مورد افسانه های چینی هستش و من در کل انیمه های ژاپنی ترجیح میدم.
13 فروردین, 1400
سایتتون محشرههههه
21 دی, 1399
سلام من این سبک رو خیلی دوست دارم ممنون از توضیح کاملتون🙏🙏
21 دی, 1399
سلام
خواهش میکنم از پیام انرژی بخشتون. خوشحالم که خوشتون اومده.
21 آذر, 1399
سلام ببخشید اسم انیمیشن آخری چیه
21 آذر, 1399
سلام
اسم انیمهای که آخرین عکس رو در این مقاله داره “تاماکو مارکت” هست (Tamako Market) که یک انیمه کمدی و احساسی نوجوانانه هست که در سال 2013 در تلویزیون ژاپن پخش شد و یک سال بعد هم فیلمش در سینماها اکران شد
2 آذر, 1399
انیمه هم یک نوع انیمیشن دو بعدی محسوب میشه و اینکه انیمه های امروزی با چه برنامه هایی ساخته میشه ؟
2 آذر, 1399
بله هنوز هم بیشتر انیمه ها به صورت دو بعدی و با تکنیک طراحی فریم به فریم ساخته میشن.
ار مهمترین نرم افزارهایی که برای ساخت انیمه ها استفاده میشه، می تونیم به TV paint, Toonz, Clip Studio Paint اشاره کنیم
16 آبان, 1399
تفاوت اساسی انیمه با بقیه اینه که انیمه رو باید با قرص ضد افسردگی دید
16 آبان, 1399
مثال قشنگی بود
28 مهر, 1399
سلام. جدای از اینکه مقالاتتون واقعا قوی و پر مغز و حرفه ای هستن، باید بگم تصاویر رو چقدر حرفه ای انتخاب میکنید! ترکیب ادوارد و پاندای کونگ فو کار عالی بود.
28 مهر, 1399
سلام
ممنون از کامنت پر انرژی و نگاه ریزبینانه تون
باعث افتخار و خوشحالیه که مخاطب های دقیق و مشتاقی مثل شما داریم
14 مرداد, 1399
سلام و خسته نباشید.فردی ک علاقمنده به این سبک از انیمیشن هست و استعداد نقاشی داره اما تحصیلات دانشگاهی نداره باید از کجا شروع کنه تا بتونه حتی وارد ی تیم انیمیشن سازی بشه و آثارخلق کنه؟ممنون میشم پاسخ بدین😆
14 مرداد, 1399
با سلام و ادب
اول از همه باید بگم که خوشحالم که رشته مورد علاقتون رو پیدا کردین. قبل از اینکه پاسخ سوالتون رو بدم یه نکته ای رو می خواستم اشاره کنم؛ این موضوع رو نمی خوام انکار که افراد مختلف استعدادهای متفاوتی دارن ولی عاملی که باعث موفقیت و پیشرفت توی مسیرتون میشه تنها تلاش، پشتکاره و وقتی می تونید این سختی ها رو تحمل کنین که به این رشته و راه علاقه داشته باشین. پس مهمه که رشته ای انتخاب می کنین رو بهش علاقه داشته باشین.
در ادامه باید بدونید اینه که اصلا مهم نیست در چه رشته ای تحصیل کردید. رشته ی تحصیلی می تونه به شما برای پیدا کردن شناخت کمک زیادی بکنه ولی لزوما باعث نمیشه در اون رشته متخصص بشید. در اولین قدم مهم ترین کار اینه که با بخش ها و رشته های مختلف ساخت انیمیشن آشنا بشید و در مرحله بعدی تصمیم بگیرید که برای کسب مهارت در هر رشته باید چه تمرین هایی رو انجام بدین. بهتون پیشنهاد میکنم حتما مقاله گام به گام تا ساخت انیمیشن کوتاه رو بخونین می تونه به خیلی از سوالاتتون پاسخ بده. همین طور پادکست های صوتی سایت ما هم که در اون سعی شده به پرسش های کابران سایت پاسخ بده رو از دست ندین.